کافی نت اصفهان یگانه

راهنمای جامع سامانه مرات | سامانه اعتبارسنجی بانک رسالت | immerat

عناوین اصلی مقاله

مقدمه:

سامانه اعتبارسنجی مرات، ابزاری است که به اعضای بانکداری اجتماعی بانک رسالت کمک می‌کند تا به صورت غیرحضوری و آنلاین، ارزیابی شوند و توان بازپرداخت ماهانه اقساط و ظرفیت بدهی خود را محاسبه کنند.

اعتبارسنجی در سامانه مرات، به صورت ساده و با لحاظ ماهیت گروهی اعضای بانک رسالت انجام می‌شود. این سامانه، بستر ایمن و آسانی در فضای اینترنتی است که متقاضیان اعتبارسنجی، راهنمای کانون‌ها، بانک و همین‌طور گروه‌های دیگر از طریق آن در تعامل خواهند بود.

merat 1

برای ورود به سامانه مرآت بانک رسالت کلیک کنید.

معرفی کلی سامانه اعتبارسنجی بانک رسالت آی مرآت

یکی از دغدغه‌های اصلی بانک‌ها، عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات توسط مشتریان است. این امر می‌تواند منجر به زیان مالی برای بانک‌ها و در نهایت کاهش اعتماد مشتریان به آنها شود.

برای کاهش این ریسک، بانک‌ها از روش‌های مختلفی مانند اعتبارسنجی استفاده می‌کنند. اعتبارسنجی، فرآیندی است که طی آن، بانک اطلاعات مالی و اعتباری متقاضی تسهیلات را بررسی می‌کند تا از توانایی او برای بازپرداخت اقساط اطمینان حاصل کند.

در بانک قرض‌الحسنه رسالت، سامانه مرات وظیفه اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات را برعهده دارد. این سامانه با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، اطلاعات مختلف متقاضیان مانند درآمد، هزینه‌ها، سابقه پرداخت اقساط و سایر موارد را بررسی می‌کند و رتبه اعتباری آنها را تعیین می‌کند.

رتبه اعتباری، نشان‌دهنده میزان ریسک تسهیلات برای بانک است. هرچه رتبه اعتباری متقاضی بالاتر باشد، ریسک تسهیلات برای بانک کمتر است. سامانه مرات علاوه بر تعیین رتبه اعتباری، ظرفیت بدهی متقاضیان را نیز مشخص می‌کند. ظرفیت بدهی، حداکثر میزان تسهیلاتی است که بانک می‌تواند به متقاضی پرداخت کند. با استفاده از سامانه مرات، بانک رسالت می‌تواند با اطمینان بیشتری به متقاضیان تسهیلات پرداخت کند. این امر منجر به افزایش رضایت مشتریان و کاهش ریسک مالی بانک می‌شود.

در صورتی که شما متقاضی دریافت وام از بانک رسالت هستید و در این بانک صاحب حساب دارای امتیاز دریافت وام هستید در قدم اول نیاز به اعتبار سنجی از طریق سامانه آی مرات (immerat) دارید.

در ادامه این مقاله در مورد ثبت نام و سایر مباحث مورد نیاز شما صحبت خواهیم کرد.

چگونگی ثبت نام در سامانه مرآت

برای ثبت نام در سامانه آی مرآت بانک رسالت باید مراحل زیر را طی کنید:

1- وارد کردن آدرس سایت در مرورگر (https://user.imerat.ir) یا جست و جوی کلمه آی مرات در موتور های جست و جو

سامانه اعتبارسنجی مرات در گوگل
سایت سامانه اعتبار سنجی رسالت در صفحه اول گوگل
آدرس مستقیم سامانه مرات
ورود مستقیم به سامانه مرات با آدرس سایت

2-بعد از ورود به سامانه درصورتی که از قبل ثبت نام داشته اید می توانید از قسمت ورود و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز وارد سامانه شوید و در غیر اینصورت از طریق گزینه “ثبت نام کنید”  گوشه سمت راست صفحه می توانید به صفحه ثبت نام جدید دسترسی پیدا کنید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید ولی کلمه عبور خود را فراموش کرده اید ، می توانید از گزینه “کلمه عبور عبور را فراموش کرده اید؟” نسبت به بازیابی کلمه عبور خود اقدام کنید تا رمز جدید برای شما ارسال گردد.

merat log register forgot
تمامی قسمت های مورد نیاز برای ثبت نام یا ورود یا فراموشی رمز در سامانه

3-اطلاعات خواسته شده برای ساخت حساب کاربری شامل کدملی ، شماره موبایل و پست الکترونیکی را وارد کنید. توجه داشته باشید که شماره موبایل و کدملی باید از لحاظ مالکیت تطابق داشته باشند. هرچند آدرس پست الکترونیکی یک فیلد دلخواه است ، اما بهتر است که آن را وارد کنید.  بعد از انجام این فرآیند کلمه عبور برای شما پیامک می گردد.

صفحه ثبت نام سامانه اعتبارسنجی مرات بانک رسالت
برای ثبت نام در سامانه مرآت باید کدملی ، شماره موبایل و ایمیل (اختیاری) خود را وارد کنید.

4-پس از دریافت پیامک رمز عبور ، می توانید با استفاده از کد ملی و رمز عبور به سامانه اعتبار سنجی وارد شوید.

5-پس از دریافت پیامک رمز عبور ، می توانید با استفاده از کد ملی و رمز عبور به سامانه اعتبار سنجی وارد شوید.5-پس از ورود شما فرمی را مشاهده خواهید کرد که شامل 4 قسمت می باشد. قسمت اول مربوط به اطلاعات فردی شما می باشد که باید آن ها را به دقت تکمیل کنید ، پُر کردن برخی از موارد ممکن است اختیاری باشد و در فرآیند ارسال فرم مشکلی ایجاد نکند ، اما برای بهبود در سرعت اعتبار سنجی بهتر است تا همه اطلاعات خواسته شده را دقیق و کامل وارد کنید. قسمت دوم شامل اطلاعات درآمدی است و به زبان ساده از شما می پرسد که درآمد ماهیانه شما چقدر است و تا چه میزان می توانید اقساط ماهیانه پرداخت کنید. اعدادی که در این دو قسمت وارد می کنید باید مطابق واقعیت و قابل اثبات باشد . در قسمت سوم باید اطلاعات مربوط تحصیلات و شغل خود را وارد کنید ، سامانه مرآت انواع مشاغل را به دسته کلی کارمند بخش دولتی ، کارمند بخش خصوصی و شغل آزاد تقسیم کرده است ، با توجه به نوع شغل یکی از گزینه ها را انتخاب کنید.

هم چنین شما به جز وارد کردن اطلاعات خواسته شد در قسمت شغل که شامل نوع شغل ، حوزه و سمت فعالیت و میزان سابقه شماست باید مدرک اثبات کننده را نیز برای کارشناسان سامانه ارسال کنید.

قسمت چهارم مربوط به شغل دوم است، بعضی از افراد ممکن است به غیر از شغل اصلی خود دارای شغل دوم باشند مثلا در بازارهای مالی فعالیت دارند یا سپرده ای را در بانک گذاشته اند به صورت ماهیانه سودی را دریافت می کنند و یا منزل یا مغازه را به دیگران اجاره داده اند ، در صورتی که جزو این دسته از افراد هستید ، می توانید با پر کردن قسمت چهارم این مبحث را به اثبات کارشناسان رسالت برسانید. همچنین شما باید مدارک اثبات کننده شغل دوم را نیز به پیوست فرم و درهمان قسمت چهارم بارگزاری کنید. در صورتی که دارای شغل دومی هستید بهتر است تا بیان و اثبات این موضوع ، کیفیت اعتبار سنجی خود را بهبود بخشید.

اطلاعات هویتی اعتبارسنجی مرات
اطلاعات هویتی خود را در این قسمت و به صورت کامل و صحیح وارد کنید.
اطلاعات درآمدی اعتبارسنجی رسالت
اطلاعات درآمدی شامل میزان حقوق ماهیانه و میزان توانایی بازپرداخت را وارد کنید.
اطلاعات شغلی اعتبارسنجی مرات
اطلاعات شغلی خود را با دقت و کامل وارد کنید ، به طوری که ثابت کننده اعداد قسمت بالاتر باشد.
part4 second job
در صورتی که شغل دوم دارید، این قسمت را تکمیل کنید.

منظور از شناسه کانون در ابتدای فرم اعتبار سنجی مرآت چیست ؟

با توجه به اینکه بانک رسالت یک بانک تمام الکترونیک است ، برای بهبود فرآیند های اعتبار سنجی و افتتاح حساب برای هر شهر تعدادی کانون در نظر گرفته است. هر کانون دارای یک عدد مشخص است که به آن شناسه کانون گفته می شود.

زمانی که شما قصد افتتاح حساب را دارید باید با توجه به آدرس محل کار یا محل سکونت خود یک کانون را انتخاب کنید تا کارشناسان همان کانون نسبت به بررسی افتتاح حساب یا اعتبار سنجی شما رسیدگی ها مد نظر را به عمل بیاورند. شناسه کانونی را که برای افتتاح حساب استفاده کرده اید را بخاطر بسپارید یا آن را در محلی یادداشت کنید و در زمان اعتبار سنجی آن را در قسمت شناسه کانون موجود در فرم اعتبار سنجی وارد کنید.

شناسه کانون در اعتبارسنجی رسالت
با وارد کردن شناسه کانون و در صورت صحیح بودن آن نام کانون به صورت خودکار نمایان می گردد.

مدارک مورد نیاز به تفکیک هر شغل در سامانه اعتبار سنجی رسالت

مدارک مورد نیاز برای اثبات شغل و درآمد در سامانه اعتبارسنجی مرات بانک رسالت ، بسته به نوع شغل شما متفاوت است. در ادامه مدارک مورد نیاز را با توجه به نوع شغل آورده ایم:

مدارک مورد نیاز برای مشاغل دولتی

برای مشاغل دولتی کافی است تا فیش حقوقی ارگان مربوطه که حاوی مهر تاییدیه ارگان است را در سامانه بارگذاری کنید.

مدارک مورد نیاز برای مشاغل بخش خصوصی

چنانچه در شرکت خصوصی مشغول به کار هستید ، باید فیش حقوقی شرکت ممهور به مهر آن شرکت را به همراه سوابق بیمه تامین اجتماعی را به پیوست فرم اعتبار سنجی ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز مشاغل آزاد

چنانچه کسب و کار متعلق به خودتان است نیاز دارید تا پروانه کسب و کار ( یا پروانه مباشرت) را همراه با اسکن رنگی پرینت حساب متصل به کارت خوان را به پیوست فرم اعتبار سنجی برای کارشناسان آی مرات ارسال کنید.

اگر در مکانی مثل یک مغازه مشغول به کار هستید ولی صاحب آن کسب و کار نیستید، باید از کارفرمای خود بخواهید تا معرفی نامه ای را جهت ارائه به سامانه برای شما بنویسید ، این معرفی نامه باید شامل گیرنده معرفی نامه برای مثال  “کارشناس محترم سامانه اعتبار سنجی بانک رسالت مرآت” ، مشخصات شما و صاحب کسب و کار از جمله نام و نام خانوادگی و کد ملی هر دو نفر ، میزان حقوق دریافتی ماهیانه شما و مهر صاحب کسب و کار باشد.

به همراه معرفی نامه شما باید ، اسکن جواز کسب کارفرما ، سوابق بیمه تامین اجتماعی خود و پرینت حساب بانکی را نیز به پیوست فرم اعتبار سنجی ارسال کنید.

دریافت پاسخ اعتبار سنجی

پس از تکمیل اطلاعات فرم اعتبار سنجی و ارسال آن باید منتظر پاسخ کارشناسان سامانه مرآت باشید. ارسال پاسخ اعتبار سنجی برای شما ، با توجه به کانون انتخابی شما و میزان سایر درخواست های ارسال شده می تواند 3 تا 7 روز کاری زمان ببرد. سامانه مرآت با ارسال پیامکی شما را دریافت پاسخ اعتبار سنجی مطلع می کند. و شما باید با کد ملی و رمز عبوری که در موقع ثبت نام دریافت کرده اید نسبت به ورود مجدد و دریافت نتیجه اعتبار سنجی اقدام نمایید.

هزینه اعتبار سنجی سامانه مرآت بانک رسالت

شما برای ثبت درخواست اعتبار سنجی هزینه ای پرداخت نمی کنید اما زمانی که پاسخ از سمت کارشناسان سامانه اعتبارسنجی مرآت صادر می شود برای مشاهده آن می بایست مبلغ 88.500 تومان را پرداخت کنید. بدیهی است که بدون پرداخت این هزینه مشاهده جواب درخواست شما میسر نخواهد بود.

شماره پشتیبانی سامانه مرآت

سامانه اعتبار سنجی بانک رسالت ، مرآت برای پاسخگویی و رفم ابهامات و پشتیبانی از کاربران و استفاده کنندگان این سامانه دارای شماره تماس نیز می باشد. برای تماس با این سامانه می توانید از شماره 72423900-021 استفاده نمایید.

هم چنین همکاران و متخصصین ما در کافی نت یگانه نیز آماده پاسخگویی و انجام ثبت نام های شما در زمینه تمامی ثبت نام های بانک رسالت و سامانه مرآت می باشند.

مشکلات هنگام کار با سامانه اعتبار سنجی مرآت

شما ممکن است در حین فرآیند ثبت درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرآت به مشکلاتی برخورد کنید که برخی از آن ها را در ادامه این قسمت برای شما عنوان کرده ایم:

  • در صورتی که از موبایل یا تبلت و از طریق وب سایت این سامانه اقدام به ثبت درخواست کنید ممکن است هنگام بارگزاری مدارک به مشکل برخورد کنید ، صفحه تازه سازی (refresh) شود و مجبور شوید مجددا وارد شوید و اطلاعات را وارد کنید ، این کار بسیار آزار دهنده و خسته کننده است پس در صورتی که با موبایل یا تبلت قصد بارگزاری مدارک را دارید بهتر است به جای وب سایت این سامانه از نرم افزار اندرویدی موجود در مارکت های نرم افزاری استفاده کنید.
  • در صورت درج هرگونه اطلاعات اشتباه به خصوص در قسمت درآمدی و ثبت درخواست ، امکان ویرایش و ثبت درخواست مجدد ندارید و باید منتظر جواب اعتبار سنجی باشید ، سپس مجدد نسبت به ثبت درخواست اقدام کنید.
  • فرآیند ثبت درخواست اعتبار سنجی دارای شرایط سنی است ؛ حداقل سن 18 و حداکثر آن 80 سال است.
  • مثبت بودن اعتبار سنجی ، هیچ گونه تعهدی را برای بانک رسالت در خصوص پرداخت وام ایجاد نمی کند و پرداخت وام دارای شرایط تابع قوانین بانک است.
  • در صورتی که دارای بدهی های بانکی و یا چک برگشتی هستید ، جواب اعتبار سنجی منفی خواهد بود ، در این صورت شما باید نسبت به رفع سوء اثر اقدام نمایید ، سپس مجدد درخواست خود را ثبت کنید.

جمع بندی:

اعتبار سنجی قبل از پرداخت وام توسط بانک ها برای جلوگیری از مشکلات بعدی در بازپرداخت آن انجام می شود ، در واقع بانک ها با این کار می توانند بدانند آیا فرد وام گیرنده ، توانایی بازپرداخت آن را خواهد داشت یا خیر ؟

سامانه مرآت در همین راستا ، خدمات اعتبار سنجی را برای افرادی که قصد دریافت وام از بانک قرض الحسنه رسالت را دارند ، انجام می دهد.

انجام فرآیند ثبت نام های بانک رسالت ، از افتتاح حساب گرفته تا اعتبارسنجی و درخواست نهایی وام ، همیشه دارای مشکلات و مراحل پیچیده ای است که ممکن است ، بعضی از افراد نتوانند آن را به خوبی و درست انجام دهند ، همین موضوع باعث از دست رفتن میزان زیادی زمان و هزینه می شود.

اگر شما متقاضی هریک از خدمات بانک رسالت هستید و به هر دلیلی نمی توانید آن را انجام دهید ، می توانید از کارشناسان مجرب و متخصص ما در مجموعه کافی نت یگانه کمک بگیرید.

با تشکر از زمانی که برای مطالعه مقاله قرار دادید ، امیدواریم که این مطالب بتواند به حل مشکل شما در بحث اعتبار سنجی مرآت یاری دهنده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

سایر مقالات:

Previous slide
Next slide

دیدگاهتان را بنوسید.

نشانی ایمیل شما، نشان داده نخواهد شد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آغاز ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (نوبت دوم 1402)
انتشار در
9 اسفند 1402

فرآیند ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد نوبت دوم در سامانه تا 20 اسفند ماه
می توانند برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

مهلت مجدد ثبت نام آزمونارشد وزارت بهداشت 1403
انتشار در
9 اسفند 1402

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 می توانند در روزهای 18 و 19 فروردین ماه نسبت به ثبت نام جدید یا ویرایش فرم ثبت نام اقدام کنند.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور اشد وزارت بهداشت 1403
انتشار در
26 بهمن 1402

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 در روزهای 5 تا 8 اسفند ماه می توانند نسبت به ثبت نام جدید یا ویرایش فرم ثبت نام خود اقدام کنند.

كارت شركت در آزمون كارشناسی ارشد و دكتری سال 1403
انتشار در
26 بهمن 1402

سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت شرکت در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و آزمون مقطع دکتری (نیمه‌متمرکز) Ph.D» از روز دوشنبه 30 بهمن ماه 1402 کشور خبر داد.

ضمناً آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته در صبح و بعدازظهر روز جمعه 4 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

آغاز ثبت نام آزمون استخدامی تأمین اجتماعی
انتشار در
26 بهمن 1402

ثبت نام ازروز پنجشنبه 26 بهمن ماه آغاز و تا ساعت 24 روز یکشنبه 6 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

زمان برگزاری آزمون استخدامی روز جمعه 31 فروردین ماه 1403

ثبت نام مورد نظرتان را جست و جو کنید...